Võistlusklassid

Kiirendusspordis on kõik võistlussõidukid jagatud klassidesse. Seda tehakse mitmel moel. Enamasti jagatakse klassid mootori võimsuse, modifitseerimise piirangute või sõidetava aja põhjal. Sõidetava aja põhjal määratud võistlusklasse nimetatakse indeksklassideks. Kõiki maailma kiirendusvõistluste võistlusklasseklasse siia ilmselt üles lugeda ei jõuakski. Teeme aga siia väikese ülevaate nendest klassidest, mida sõidetakse meil siin Eestis ning vaatame üle ka Euroopa meistrivõistluste klassid, mis suures osas kattuvad NHRA pro- klassidega.

Eesti klassid

 

-STREET A- (ST/A)

Indeksklass tänavautodele. Kiireim indeks 1/4 miilil on 13,500 sek. Auto peab olema täiesti tänavalegaalne. Ka on keelatud kasutada igasugust võistluslikku iseloomu omavaid rehve. Lubatud kasutada ainult jaemüügis saadavaid kütuseid. Tegemist pole EMV arvestusse kuuluva klassiga. Street A, Street B ja Super Street klassidel on oma karikasari, mille sõidud tavaliselt toimuvad koos EMV võistlustega.

Pildil Läti Naisvõistleja Liene Vahitova oma Chevrolet Corvette-il. (Photo by: Marek Potti)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-STREET B- (ST/B)

Indeksklass tänavautodele. Kiireim indeks 1/4 miilil on 11,900 sek. Auto peab olema täiesti tänavalegaalne. Ka on keelatud kasutada igasugust võistluslikku iseloomu omavaid rehve. Lubatud kasutada ainult jaemüügis saadavaid kütuseid. Tegemist pole EMV arvestusse kuuluva klassiga. Street A, Street B ja Super Street klassidel on oma karikasari, mille sõidud tavaliselt toimuvad koos EMV võistlustega.

Pildil Risto Lutsar oma Audi S4 roolis. (Photo by: Tarmo Tomson)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-SUPER STREET- (SST)

Alates 2016 hooajast uus indeksklass tänavautodele. Kiireim indeks 1/4 miilil on 10,900 sek. Tegemist pole EMV arvestusse kuuluva klassiga. Street A, Street B ja Super Street klassidel on oma karikasari, mille sõidud tavaliselt toimuvad koos EMV võistlustega.

 

 

-SPORTSMAN ET- (SET)

Alates 2016 hooajast karikasarja arvestusse kuuluv klass. Handicap stiilis sõidetav ja paljude Euroopa riikide meistrivõistluste klassijaotusse võetud nn. “aeglane” bracket. Eelsõitudes tuleb võtta võimalikult hea reaktsiooniaeg. Selle järgi pannakse võistlejad eliminaatoritabelisse. Eliminaatorisõitudes peab sõitja valima oma isikliku dial-in`i mis peab olema aeglasem, kui 12 sek. ning seda aega siis võimalikult täpselt eliminaatorisõidus tabama. Võistleja, kes suudab oma dial-in`le kõige lähemale sõita, läheb edasi järgmisesse ringi või kuulutatakse võitjaks.

ago armands

Pildil: Ago Kravets ja Armands Brakmanis

 

 

-PRO ET- (PET)

Alates 2016 hooajast karikasarja arvestusse kuuluv klass. Kõikide muude reeglite poolest sama klass, kui Sportsman ET. Ainuke vahe on eliminaatoris valitavad indeksid, mis peavad selles klassis jääma vahemikku 9,000-11,999 sek.

pet

Pildidl: Autod ootamas pääsu stardialasse.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-JUNIOR BRACKET- (J/BR)

Võistlusklass noortele. Sõidedakse 1/8 miili pikkust võistlusdistantsi ja ajaindeks 8,900-13,600 sek. Mootori töömaht vabalthingavana on kuni 3,2 liitrit ning mehaanilise ülelaadimisega diiselautol kuni 2,0 liitrit.

 

 

-SUPER GAS- (SG)

EMV arvestusse kuuluv klass. Autod, mis ei sõida kiiremini, kui 9,900 sek. Lubatud mootori piiramatu modifitseerimine. Tänavalegaalsed slikkrehvid lubatud.

Pildil Andres Arnover ja tema Ford Taunus Cosworth. (Foto erakogust)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-SUPER COMP- (SC)

EMV arvestuse olev klass. Taas rahvusvaheliselt tuntud võistlusklass, kus võivad kisaks kereautodele sõita ka „dragster“- ja „altered“-tüüpi sõidukeid, mis peavad vastama oma kiirusindeksi SFI nõuetele. Klassi kiiremaks ajaindeksiks on 8,900 sek.

sc

“Dragster”-tüüpi kerega Super Comp klassi võistlusauto.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-OUTLAW- (OL)

Eesti kõige võimsam ja kiirem klass. Loomulikult ka EMV arvestuses. Tegemist on toruraamil spetsiaalautodega, millel mootori modifitseerimine ei ole piiratud. Täis-slikkrehvid lubatud.

Pildil 2012 Eesti meister Veljo Eiberg oma Buick Grand Nationalilga. (Photo by: Tarvo Oras)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STREET BIKE- (SB)

Tsikliklass tänavaratastele. Karikasarja arvestuses. Enamik modifikatsioone keelatud.

Pildil Gerrit Väät ja tema Yamaha YZF-R6 (Photo by: Martin Kraus)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-PRO BIKE- (PB)

Tsikliklass ümberehitustega mootorratastele. EMV arvestus. Piiramatud modifikatsioonid lubatud.

Pildil Deivid Urbus ja tema Suzuki Hayabusa Turbo (Photo by: Martin Kraus)