Lahedaid fakte

* Drag racing (kiirendussport) on maailma kõige kiirem ja kõige lärmakam spordiala.

* Kõige võimsamatel, Top Fuel klassi masinatel, on üle 8000 hobujõu, mis on ligi 40 korda rohkem, kui tavalisel igapäevasõidukil. 1000 jalase võstlusdistantsi läbivad nad paigaltstardist vähem, kui nelja sekundiga.

* Eesti võimsamad kiirendusautod suudavad teha ligi 1500 hobujõudu. See on umbes 9 korda rohkem, kui tavalisel tänavaliikuril. Veerandmiiline distants läbitakse 8-9 sekundiga.

* Top Fuel Dragster kiirendab nullist kuni 100 miilini tunnis 0.8 sekundiga. Umbes 11 sekundit kiiremini, kui seda teeb tehasest välja veerenud Porsche 911 Turbo

* Top Fuel Dragsteri mootori elueaks täispööretel, on ette nähtud vaid 900 pööret. Seda koos stardieelse rehvisoojendusega.

* Kui kõik Top Fuel Dragsteri ostuga kaasnevad kulud on kaetud. Kui meeskond töötaks tasuta ning midagi ei purune, maksab endiselt üks, 402 meetrit pikk sõit selle masinaga 1000$ sekundis.

* Top Fuel Dragster saavutab paigaltstardist kiiruse üle 450 km/h veel enne, kui Sina oled jõudnud selle lause lugemisega lõpule.

*Top Fuel Dragster, Top Fuel Funny Car, Super Twin Top Fule Bike ja Top Fuel Bike kasutavad kütusena nitrometaani, mida nimetatakse ka vedelaks dünamiidiks.

* Nitometaan põleb kollase leegiga. Vaatemängulised valged leegid väljalasketorude kohal on põlev vesinik, mis on õhus olevast veeaurust eraldatud. Seega, mida suurem õhuniiskus, seda võimsamad leegid.

* Eesti kehtiv kiirendusrekord on 7,771 sek. Selle tulemuse püstitas Reino Poom oma dragsteri roolis, 20-ndal juulil, 2014.

* Eestis veerandmiilil saavutatud suurim lõppkiirusrekord on 2013-ndast aastast Kristjan Käbi käes. Rekordkiiruseks 285,70 km/h

* Eesti radade kõige kiirem tulemus läbi aegade on Seppo Saapola 7.893@302.50 km/h. Selle tulemuse sõitis mees välja Haapsalu, Kiltsi lennuväljal oma `57 Chrysler 300C kerega Pro Mod-tüüpi kiirendusautol.