Kes saab Eesti meistriks? vol.5

Kes saab Eesti meistriks? vol.5

Kes saab Eesti meistriks? vol.5

📅20 august 2014, 13:07

OLKõige võimsamas masinaklassis – Outlaw, käib Eesti meistrtiitli peale tihe rebimine. Hetkel on punktiarvestuses liidripositsioonil vanameister Lauri Kuriks. Lauri oli mitu aastat kiirendusrajalt eemal, kuid ta naases kiirendussporti täies võimsuses. Seni toimunud kolmest etapist on Lauri võidu võtnud kahel.
Teist kohta hoiab enne viimast võistlust Reino Poom oma seitsmemeetrise redelautoga. Kui hooaja esimene pool läks peamiselt auto tundmaõppimisele, siis hooaja teisel poolel on Reino alistanud ühe rekordi teise järel. Hetkel on Poomi nimel ¼ miili Eesti kiirendusrekord 7,771 sekundit mis sõideti välja American Beauty võistluse raames.
Punktiarvestuses kolmandal kohal on Kristjan Käbi. Tema autot on terve hooaeg vaevanud erinevad tehnilised probleemid ning seetõttu ka hetkel kolmas koht. Nädalavahetusel osales Kristjan Käbi Chevrolet Monza Valgevenes Grodnos toimunud kiirendusvõistluses Riivo Sinijärvega roolis ning tulemuseks oli sealse klassi võit.
Juhani Kautto küll viimasel võistlusel ei osale, kuid ta on sel hooajal pakkunud Eesti kiirenduspublikule väga kaasahaaravaid sõite. Juhani nimel on Kiltsi lennuvälja ¼ miili mitteametlik rajarekord 7,764 sek, mille ta sõitis välja sellel aastal.
Kõige närvekõditavamaid sõite pakub Jevgeni Bulankin oma kaheliitrise 1000+ hobujõuga Nissan 200sx-l. Ilmselgelt ei kehti selle auto kohta 2 liitrise mahlapaki nali. Parim aeg on selle autoga välja sõidetud Soomes – 8,1 sek. Eesti parim on 9,6 sekundit ning selle parandust minnaksegi viimasele võistlusele jahtima.
Eesti meistrivõistluste viimasele etapile on oodata võistlema ning punktiarvestuses kaarte segama mitmeid võistlejaid Lätist, Leedust ning Soomest.
Tule omadele kaasa elama!

Kuidas oled rahul enda senise võistlushooajaga?
Lauri Kuriks: Kui aus olla siis võib hooajaga, auto ja tulemustega rahule jääda, kuna tegemist on uue masinaga. Seda enam esimene start saigi tehtud ilma testimisteta, hooaja esimesel võistlusel ja kõik toimis.
Reino Poom: Hooaja algus ei olnud paljulubav, kuid mida etapp edasi, seda paremini hakkas redel Eesti rada omaks võtma.
Kristjan Käbi: Ei ole hooajaga rahul. Tehnilised probleemid on liialt vaevanud.
Juhani Kautto: Selle hooaja tulemused on nagu ootsime – 7,51 soomes hooaja kiireim aeg OL klassis ja 7,76 Haapsalus Eesti rekord.
Jevgeni Bulankin (Samvel Mäemurd): Oleme rahul sellega, et sellel hooajal jõudsime 1.etapiks rajale. Samas täishooaja arvestus pole sellel hooajal eesmärgiks olnud. Nagu alati oleme teinud autole mitmeid põhimõttelisi muudatusi ja ka väiksemaid parandamisi, mis vajavad kõvasti testimist. Sellega olemegi tegelenud. Märkimisväärseid tulemusi pole see aasta veel saavutanud.

Mis eesmärgid sead viimaseks võistluseks?
Lauri: Eesmärk on stabiilsus, ehk üritame säilitada punktitabelis liidri kohta s
Reino: Etapivõit on eesmärk, kui tuleb midagi lisaks on see juba boonuseks.
Kristjan: Proovime eesti rekordit. Äkki hakkab hammas peale. Ilmselt jääb see minu karjääri viimaseks võistluseks.
Juhani: Viimasel võistlusel me ei sõida.
Jevgeni (Samvel): On vaja testida ja seadistada vedrustust kohalike radade järgi. Võiks üritada Eesti isikliku rekordit parandada, mis on hetkel 9.6 sek

Kas on plaanis enne viimast võistlust auto juures midagi muuta?
Lauri: Väga suuri muutusi plaanis ei ole. Võib olla seadistame vastavalt vajadusele vedrustust ja naerugaasi süsteemi.
Reino: Oleme hetkel parendanud turvalisust ning tegelenud ka boksis masina jahutamise kiirendamisega. Samuti oleme leidnud ka lisajõudu raja esimesse poolde.
Kristjan: Auto juures oleme juba teinud üht koma teist ja üks viga, mis kummitas terve hooaja, on kah leitud.
Juhani: Viimasel võistlusel me ei sõida.
Jevgeni (Samvel): Vedrustust natuke muuta, kuid hetkel vajalikud vedrustuse detailid vist ei jõua USAst kohale õigeks ajaks. Samuti proovime seadistada 4-linki ning sidurit.

Keda pead viimasel võistlusel enda kõige suuremaks konkurendiks?
Lauri: Viimasel võistlusel on meie kõige suuremad konkurendid Reino Poom ja Kristjan Käbi.
Reino: Kogu klass on väga kiireks muutunud, seega tuleb kõiki sõite võtta väga tõiselt olenemata vastasest.
Kristjan: Endiselt pean Reino Poomi suurimaks konkurendiks. Lauri Kuriksil on õnnestunud stabiilsete tulemustega oma teed minna punktides nagunii.
Juhani: Lauri Kuriks
Jevgeni (Samvel): Kuna autol kohalikel liberadadel sellises konditsioonis puudub konkurentsivõime, siis võtame asja testina mitte võistlusena.

Selle hooaja kõige suurem õnnestumine.
Lauri: Õnnestumisi on olnud käesoleval hooajal rohkem kui üks. Esimese võistluse võit uue ja testimata autoga, vabalthingavalt sõidetud isiklik rekord (8,4sek) ning Eestis sõidetud isiklik rekord (8,0sek)
Reino: Masin on ühes tükis püsinud.
Kristjan: Suurim õnnestumine on see, et tegelikult ei ole olnud tõsiseid tehnilisi rikkeid. On olnud pidevad pisivead.
Juhani: Selle hooaja õnnestumine oli kui saime kevade üle tehnilistest probleemidest ja inimesed näevad kui kiireesti Eestis on võimalik sõita.
Jevgeni (Samvel): Juba see, et auto on rajal on iga kord õnnestumine. Samuti suureks asjaks loen seda, et saime lõpuks õige dragi siduri autole külge.