Kes saab Eesti meistriks? vol.4

Kes saab Eesti meistriks? vol.4

Kes saab Eesti meistriks? vol.4

📅19 august 2014, 20:05

STBEesti Meistrivõistlustega koos toimub ka karikasari Street A ja Street B klassides. Street B on indeksklass tänavautodele, kus kiireimaks aja indeksiks 1/4 miilil on 11,500 sekundit.  Auto peab olema täiesti tänavalegaalne.  Keelatud on kasutada igasugust võistluslikku iseloomu omavaid rehve, lubatud on kasutada DOT-märgistusega tänavaslikk-rehve. Samuti on lubatud kasutada ainult jaemüügis saadavaid kütuseid.

Esimest kohta hoiab enda käes jõuliselt 2247 punktiga Kaido Reisser. Karikasarja teeb ta kaasa esimest aastat. Suurimaks õnnestumiseks peab mees eelmise etapi võitu, kui finaalis mindi kokku Toomas Tuulinguga ja sõideti üsna täpselt ajaindeksit 11,50 sekundit. Paraku andis Audi S4 mootor alla ning viimaseks võistluseks seda kokku kahjuks ei saa. Kaido ei ole aga nõus oma esikohast nii kergelt loobuma ning jutud käivad, et ta on siiski tulemas ühe teise autoga.

1838 punktiga on teisel kohal Toomas Tuuling. Viimase etapi eesmärgiks on alistada klassiindeks ning  tema Audi S4 peaks selleks täiesti võimeline olema. Selle hooaja suurimaks õnnestumiseks peab Toomas Pärnu etappi, kuna eelmine hooaeg oli see etapp täielik läbikukkumine ja see aasta seal säramine oli eriti magus. Suurimateks konkurentideks peab ta kõiki endast tagapool – Erkit,  Ristot ja Erikut, kes on piisavalt kiired ohustamaks kohta esi kolmikus.

Erki Hiie on üsna tihedalt Toomase kannul vaid 100 punktise vahega. Tema enda sõnul on olnud kõik üsna ootamatu, sest selles „kiirusehaiglas“ polnud plaanis enam osaleda. Esimesel etapil tegi Erki kaasa täisti stock mootoriga ning ootuspäraselt oli siis ajaks 13,1 sekundit. Järgmiseks etapiks sai juba suurem turbo, progretav aju, liitrised pihustid ning auto sõitis kiiremini kui kunagi varem, 11,6, lõppkiirusega 192km/h.  Viimaseks võistluseks saab ehitatud vahepealse äparduse tõttu uus mootor, mis loodetavasti kannatab jõudu ning lubab täpsemini indeksit tabada ja punktitabelis poodiumi kohale saada. Hooaja õnnestumiseks loeks Erki üldse selle alustamist, sest pisik kasvab ja uueks hooajaks on juba plaanid.

Neljandal kohal on Risto Lutsar 1642 punktiga. Kuigi kõigil kolmel etapil on ette tulnud mõned ebaõnnestumised ning tehnilised probleemid, on Risto siiski väga rahul, sest teisel etapil sõitis ta oma isikliku rekordi – 11,1 sekundit. See aga tähendas, et Audi S4 pidi saama täiustused turvanõuete kohaselt. Kolmas etapp tõi aga taas rõõmu, sest uus rekord sai taas kätte sõidetud 10,911 sekundi näol. Neljandaks etapiks peaks olema alla 11 sekundi sõitvate autode turvanõuded täidetud ning Risto lubab kohal olla ikka selleks, et võita.

1528 punktiga on viiendal kohal Erik Olesk. Audi S6 on andnud kõva konkurentsi. Teisel etapil sai ka võit koju toodud. Paraku läks viimasel nädalavahetusel peetud One Mile Challeng-il pisut pahasti ning peale autoga tehtud väikest võsakülastust tal viimasel etapil kaasa teha pole võimalik.

Kuuendal kohal on hetkel Ivar Miilberg oma Bmw 325i ja 1221 punktiga. Ivari enda sõnul on ta pigem üksiküritaja ning tervet hooaega kaasa ei tee. Auto on sellel aastal suhteliselt palju lagunenud ning korra tuldi isegi võistlusele nööri otsas. Ometi oli suurimaks õnnestumiseks hooajal ühel etapil finaali jõudmine. Viimasel etapil Ivari osalemine veel kindel pole.

Street B klassis käib väga tasavägine võitlus ning kõik üritavad oma kohast kümne küünega kinni hoida või tabelis veelgi tõusta. Ootame kõiki kaasa elama sellele huvitavale Audide ülemvõimust haaratud klassile juba laupäeval, 23. augustil Kiltsi lennuväljal.