Kes saab Eesti meistriks? vol.1

Kes saab Eesti meistriks? vol.1

Kes saab Eesti meistriks? vol.1

📅14 august 2014, 16:58

IMG_665523ndal augustil toimuvad Kiltsi lennuväljal Eesti meistrivõistluste finaalid kiirenduses. Väike ülevaade senisest hooajast klassides Junior Bracket, Sportsman ET ja Street Modified.

Junior Bracket’i klass  on Eesti kiirenduses esimest aastat ja seal saavad sõita 12-17 aastased võistlejad 1/8 miilisel distantsil. Hooaja on kaasa teinud Marcel David Tõeleid, kellele kolmandal etapil pakkus konkurentsi Dan Siimson. Marcel David on senise hooajaga väga rahul ja seab endale eesmärgiks finaalidel sõita alla 10 sekundi ning parandada veelgi reageerimiskiirust, millega ta juba niigi on teinud silmad ette nii mõnelegi kogenud võistlejale

SET klassis on üksteisele konkurentsi pakkunud eelkõige Delvis Siimson ja Kristo Tihvan. Neist mitte väga kaugel on püsinud Ago Kravets. Kahel esimesel etapil oli Delvis esikoha omanik, kolmandal etapil oli Kristo täpsem ja jättis Delvise seljataha. Enne finaale on Delvis üldises punktiarvestuse paarisaja punktiga ees, seega viimane etapp otsustab, kes saab Eesti meistriks Sportman ET klassis. SportsmanET klassis ei ole oluline kui kiire või aeglane su auto on. Sõidetakse bracketi reeglite järgi ja bracketi eesmärgiks on luua võrdne võistlus vaatamata sellel milline su auto on. Kõik sõltub juhist ning tema reageerimiskiirusest stardis.

Street Modified klassi punktid on enne viimast etappi väga tasavägised. Kristo Luhaäär on hetkel punktiarvestuse esikohal. Lauri Soots ja Mati Põld on talle üsna lähedal, Lauri edestamas Matit ainult 5 punktiga. Andres Arnover on hetkel neljandal kohal 1329 punktiga. Andres kolmandal etapil ei osalenud ning kuna tema võistlusauto Ford Taunus on hetkel töös, et sõita edaspidi 7,4 liitrise V8 twinturbo mootoriga, siis näeme Arnoveri seekord rajal GTRi roolis ja Street B klassis.

Kristo on hooajaga rahul, eesmärgiks võetud 10,0 sekundit saavutati ja indeksisse on ta suutnud stabiilselt sõita. Lisaks sõitis ta ka uue isikliku lõppkiirusrekordi – 238 km/h, nüüd tuleb hakata juba pidurdusvarju valima. Finaalidele tuleb Kristo kohale suurte nitropudelitega ja tema sõnul alla esikoha on juba ebaõnnestumine.

Esikohta lähevad püüdma ka Lauri ja Mati, kes on Kristole tugevaks konkurentsiks. Lauri on oma autoga sel hooajal rahul olnud ja sõitnud ka uue iskliku rekordi 8,86 sekundit ning lõppkiiruseks 258 km/h. Matit on esimestel etappidel kimbutanud tehnilised probleemid, kuid sellegipoolest on ta parandanud oma lõppkiirust – 264 km/h.

Finaalvõistlusel on oodata huvitavaid sõite, kus pannakse kõik mängu Eesti Meistri tiitli eest.

Juba varsti saab lugeda järgmiste klasside selle hooaja muljeid ja plaanidest finaalidel.