Drag Racing

Oli aasta 1908, kui Henry Ford tutvustas maailmale oma Model T nimelist autot, mis oma hinna poolest oli kättesaadav nüüd ka tava-ameeriklasele. Esimese aastaga müüdi maha üle kümne tuhande auto, mille hind oli tollel ajal 825 dollarit. Neli aastat hiljem oli Model T hind kukkunud 575 dollarini. Tänu sellele, oli aastaks 1914, Fordi käes 48% automüügiturust.

Nüüd, kui autod olid enamikele kättesaadavad, oli vaid aja küsimus, millal tõstab inimeses pead see iidne tung kellegiga võistelda. Kuivanud soolajärved ja kaherealised maanteed olidki esimesed kohad, kus teineteise vastu mõõtu hakati võtma. Selliseid kooskõlastamata ja illegaalseid võistlusi peeti 50-ndate aastate alguses üle kogu suure Ameerika. Üsna pea aga otsustas käputäis fanaatikuid, hakata välja töötama reegeid, sellele järjest rohkem populaarsust koguvale spordialale. Sellest saigi alguse maailma kõige vanem ja ka kõige suurem kiirendusvõistuste katusorganisatsioon – NHRA (National Hot Rod Association)

Aastal 1950 avas mees nimega C.J. Hart esimese ametliku kiirendusraja. Santa Ana Drag Strip-i nime kandev rada oli rajatud mahajäätud Orange County lennuväljale. Nüüd, kui inimesed nägid, et on võimalik võidu sõita ametlikult, turvaliselt ja teada saada ka oma tulemus, kasvas spordiala populaarsus Ameerikas veelgi. Sellel rajal korraldas Hart kiirendusvõistusi kuni 1959 aastani. Selleks ajaks oli aga NHRA juba pead tõstnud ning korraldas terve hulga võistlusi, üle kogu riigi. C.J, Hart oli hiljem NHRA Safety Safari liige ning reisis aastaid sarjaga koos, üle maa.

Sellega oli spordiala sündinud. Arenesid nii rajad, kui reeglid. Kiirendusspordi tõid, külma sõja ajal, Euroopasse Ameerika NATO sõdurid. Esimesed võistlused peeti Saksamaal 1960-ndate alguses. Nagu ka Ameerikas, sõideti esialgu lennuväljadel. Nimedest võiks ära tuua Sembach-i ja Ramstein-i õhuväebaasi.